21. říjen 2019

Backend Stories vznikají od roku 2017, jde o unikátní projekt

100 Miliard neuronů

Není úplně obvyklé, aby automobilka vydávala sci-fi knihy od renomovaných autorů. V případě ŠKODA AUTO je to realitou, a třebaže měla vyjít jenom jediná kniha, letos v říjnu šla do tisku v pořadí čtvrtá. Napsal ji Ondřej Neff.

 

„Víme, že v dnešní době jsou lidé přehlceni reklamou, takže jsme přemýšleli, jak oslovit cílovou skupinu IT specialistů a techniků,“ vzpomíná Adriana Velechovská z HR marketingu ve ŠKODA AUTO na začátek unikátní série Backend Stories. Ta vznikla před dvěma lety a cílem bylo ukázat, že v rámci automobilky existuje velké IT oddělení, které nabízí mnoho nečekaných způsobů, jak se pracovně realizovat.

 

A samozřejmě šlo také o to přilákat vhodné uchazeče, kterých je nejenom na českém pracovním trhu zoufalý nedostatek, na odborné pozice. Ve všech čtyřech knihách se objevuje reálné prostředí ŠKODA AUTO a více či méně známé technologie, které jsou v prostředí automobilky realitou již dnes. A samozřejmě: jako v každém správném sci-fi příběhu nechybí věci, které si lidstvo zatím pouze představuje.

 

První knihu napsal Petr Stančík, držitel ocenění Magnesia Litera. Jmenuje se 100 Miliard neuronů a napínavý kyberpunkový příběh na 140 stranách zavede čtenáře do roku 2056. Přečíst si ji čtenáři mohou jak v elektronické formě, tak v klasickém formátu tištěné knihy.

 

„Mysleli jsme si, že vyjde jenom jedna kniha, jeden příběh, ve kterém nenápadně zmíníme, co ŠKODA IT dělá,“ říká Adriana Velechovská. Reakce fanoušků na originální náborový projekt byla tak velká, že ŠKODA začala přemýšlet o další povídkové knize.

 

21 Úderů

Druhou knihu napsal další oblíbený autor - František Kotleta, který tvorbu ve spolupráci s ajťáky ze Škodovky pojal jako akční fantasy. Jako obvykle je to pořádná jízda, na jakou jsou fanoušci od bruntálského rodáka zvyklí.

 

V roce 2018 přišla kniha od Julie Novákové, 700 Exabytů nesmrtelnosti. V té už ŠKODA expanduje do vesmíru, kniha se odehrává v budoucnosti vzdálené stovky let. Stejně jako u předchozích dvou děl byl náklad i této knihy 3500 kusů.

 

700 Exabytů nesmrtelnosti

V rámci edice Backend Stories v listopadu 2019 vychází čtvrtá kniha. Opět se jedná o příběh z budoucnosti, který je plný převratných IT technologií. Napsal ji Ondřej Neff, český novinář a autor více než 30 knih.

 

Jeho poslední dílo Tři kroky do tmy čtenáře zavede do roku 2044. Marta Vondrová, studentka oboru Psychologie řídících jednotek, se nechá najmout jako betatesterka nové verze automobilu ŠKODA. Supertajný vůz řídí inteligentní jednotka, která je zcela autonomní. Marta ale netuší, že zrovna její prototyp dostal něco navíc. A to „něco“ dokáže Martu nejen vynalézavě dostat z prekérní situace, ale začne také žárlit na každého, kdo se k Martě přiblíží. Autonomní jednotka, která si rychle vyslouží přezdívku Othello neboli Otík, totiž vykazuje sklony k velmi lidskému chování. A to včetně zlomyslného smyslu pro humor.

 

Děj knihy se odehrává po celém světě, ostatně podobně celosvětově rozkročené je i působení expertů ve ŠKODA AUTO. Marta s vozem absolvuje testovací jízdu v africkém národním parku Ambroseli i honičku v ulicích indického Puné. Co ale nakonec bude největší hrozbou – futuristické představy ambiciózního milionáře nebo konkurence z masa a kostí v podobě sympatického programátora?

 

Celý příběh si můžete právě teď přečíst online na stránkách backendstories.cz. Pokud máte raději papírové knihy, stačí vyplnit jednoduchý formulář a kniha vám zadarmo přijde až do schránky.

 

Nastavení cookies

Uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami
Statistika a analýza chování uživatele
Oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi
Uložit nastavení

Tato stránka používá cookies. Více informací o zpracování Vašich osobních údajů na jejich základě a o Vašich právech naleznete v Informaci o zpracování osobních údajů prostřednictvím cookies a jiných webových technologií. Níže můžete udělit souhlas se zpracování osobních údajů rovněž pro účely uložení preferencí uživatele napříč webovými stránkami, statistiku a analýzu chování uživatele, oslovování s nabídkou produktů a propojení se sociálními sítěmi.